Αντίδοτο στην κρίση η συναδελφική αλληλεγγύη και η συνεργασία

αναρτήθηκε στις 8 Απρ 2013, 7:09 π.μ. από το χρήστη SYKADE Admin   [ ενημερώθηκε 8 Απρ 2013, 7:09 π.μ. ]
Μην πέσετε στην παγίδα του ανταγωνισμού με τις τιμές

Μας «έπιασε» η κρίση, μας φέρνουν Μνημόνια. Είναι πολύ-πολύ δύσκολοι καιροί, που γίνονται ακόμη πιο δύσκολοι για εμάς τους μικροεπιχειρηματίες καταστηματάρχες. Όταν δεν υπάρχει ρευστότητα χρήματος, οι πρώτοι που πλήττονται είναι οι τελευταίοι στην αλυσίδα του λιανικού εμπορίου. Δεν είμαι οικονομολόγος αλλά έχω εμπειρία λιανικού εμπορίου 30 χρόνων. Βλέπουμε όλοι ότι η οικονομική κατάσταση στην Κύπρο οδηγείται σε ακόμη δυσκολότερα μονοπάτια, και εμείς χωρίς να μπορούμε να κάνουμε κάτι, για να αντιστρέψουμε το κλίμα, παραμένουμε ουραγοί και αδρανείς… Ή μήπως όχι;
Υπάρχουν κάποιες εισηγήσεις για μέτρα που θα μπορούσαμε να πάρουμε. Και είναι μέτρα που μπορούμε να εφαρμόσουμε από μόνοι μας, στην επιχείρησή μας, χωρίς βοήθεια άλλων.

Διαλέξτε τους συνεργάτες-προμηθευτές σας και διαπραγματευτείτε μαζί τους καλύτερες πιστώσεις και εκπτώσεις. Δεν χρειάζεται να βάλετε στο κατάστημά σας όλες τις μάρκες και όλα τα προϊόντα

Κατ’ αρχήν, θα πρέπει να πρυτανεύσει η συναδελφική αλληλεγγύη και η συνεργασία, και όχι ο αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ συναδέλφων. Δεν πρέπει να ισχύσει ο κανόνας «ο θάνατός σου η ζωή μου». Γιατί πιστεύω ότι οι πραγματικοί μας αντίπαλοι δεν είναι οι συνάδελφοί μας, αλλά οι άλλοι παίκτες του λιανικού εμπορίου. Αφήστε στην άκρη τους εγωισμούς και τις αντιπαλότητες, και κάντε μια βόλτα και μιλήστε με άλλους συναδέλφους σας στην περιοχή σας, στις γειτονιές σας. Βρείτε τρόπους συνεργασίας και συνεννόησης στις τιμές βασικών προϊόντων. Προσπαθήστε μεταξύ σας να είστε περίπου στις ίδιες τιμές χωρίς να χάνετε το απαραίτητο, για την επιβίωση της επιχείρησής σας, κέρδος. Μην εξευτελίζετε τις τιμές των προϊόντων σας απλά και μόνο για να εξασφαλίσετε πρόσκαιρη ρευστότητα. Επειδή τον επόμενο μήνα, χωρίς το αναγκαίο κέρδος υπό τον προηγούμενο, δεν θα έχετε καθόλου ρευστό για τις αγορές σας. Επίσης ό,τι πέφτει σε τιμή δύσκολα ανεβαίνει. Αν «ρίξεις» την τιμή σήμερα, αύριο θα την «ρίξει» και ο γείτονάς σου και ο άλλος πιο κάτω, ίσως πιο κάτω από εσένα, και εσύ μετά τι; Ακόμα πιο κάτω; Αυτό κάνει τους προμηθευτές μας να τρίβουν τα χέρια τους από ευτυχία. Βλέπετε αυτοί θα πουλάνε ακόμα πιο πολλά και εσείς απλά θα αλλάζετε τα λεφτά σας.

Μην πέσετε στην παγίδα του ανταγωνισμού με τις τιμές. Πρόσκαιρο και καταστροφικό μέτρο.


Σωστή επιλογή προϊόντων
Κάποιος Εβραίος γνωστός λιανοπωλητής στην Αθήνα, στη δεκαετία του ’80, μου είχε πει: «Στις επιχειρήσεις σου να αγοράζεις προϊόντα που θα πουλήσεις οπωσδήποτε αλλά με κέρδος. Διαφορετικά μην τα αγοράσεις καθόλου! Τα πρώτα δύο χρόνια θα κάνεις τζίρο αλλά τον 3ο και τον 4ο θα σε κυνηγούν οι τράπεζες και οι πιστωτές σου!». Από τότε, όταν με επισκέπτεται στο κατάστημά μου οποιοσδήποτε πωλητής, για κάθε προϊόν που μου δείχνει, θυμάμαι τα λόγια του.
Επιλέξετε λοιπόν τα προϊόντα που βάζετε στο κατάστημά σας, ειδικά αυτήν την εποχή. Δεν χρειάζεται να βάλετε όλες τις μάρκες και όλα τα προϊόντα. Για παράδειγμα: Μια εταιρεία με σοκολάτες έχει γύρω στα 25-30 διαφορετικά είδη. Το ένστικτό σας και η εμπειρία σας θα σας οδηγήσουν στην αγορά μόνο 8-10 από αυτά τα είδη. Εσείς θα τα πληρώσετε το πολύ σε 30-45 μέρες. Αν θα βάλετε ένα προϊόν στο ράφι σας για να το πουλήσετε σε 3-4 μήνες, μην το βάλετε καθόλου. Το ίδιο και στα αναψυκτικά. Αν θα βάλετε ένα κιβώτιο με αναψυκτικό, που θα έχετε ίσως και μέχρι τη λήξη του κάποια κομμάτια, καλύτερα αποφύγετέ το.

Διαλέξτε τους συνεργάτες-προμηθευτές σας, πιο επιλεκτικά και διαπραγματευτείτε μαζί τους για καλύτερες πιστώσεις, ή ακόμα και εκπτώσεις. Για οποιαδήποτε έκπτωση που τυχόν κάνουν ειδικά σε εσάς (αν δεν την κάνουν παντού), μην τη δίνετε ολόκληρη στον καταναλωτή. Αυτό είναι ίσως το επιπρόσθετο κέρδος σας που θα σας κρατήσει στην αγορά.
Σε προηγούμενο τεύχος του περιοδικού μας (τεύχος 8), δημοσιεύσαμε κάποιο άρθρο με τα αναγκαία κέρδη ανά κατηγορία προϊόντος που είναι απαραίτητα για την επιβίωση των καταστημάτων μας.
Προσέχετε πολύ τις αγορές σας, να συμβαδίζουν οι υποχρεώσεις σας με τη δυναμική της επιχείρησής σας στην πληρωμή τους. Να είστε όσο το δυνατό φερέγγυοι στις υποχρεώσεις σας προς τους πιστωτές σας, για να έχετε πάντα την απαίτηση να σας τροφοδοτούν σε προϊόντα. Είναι κανόνας να έχει ο πελάτης σας τη δυνατότητα να βρίσκει πάντα σε εσάς αυτό που έμαθε να ψωνίζει.
Αυτά τα λίγα συνάδελφοι, και καλό κουράγιο και υπομονή. Θα την παλέψουμε την κρίση και ίσως τη νικήσουμε.

Ανδρέας Εγγλέζος
Πτυχιούχος ηλεκτρονικός,
Γραμματέας ΣΥΚΑΔΕ

Convenience Νοέμβριος 2012 (Τεύχος 11)
Comments