Μυστικά του επαγγέλματος

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Σ’ αυτή τη σελίδα  θα προσπαθήσουμε να σας αποκαλύπτουμε κάποια μικρά μυστικά του επαγγέλματος. Έχουν να κάνουν με διάφορα εμπορεύματα, συνεργάτες-τροφοδότες, με υπαλλήλους και με πελάτες.


Αντίδοτο στην κρίση η συναδελφική αλληλεγγύη και η συνεργασία

αναρτήθηκε στις 8 Απρ 2013, 7:09 π.μ. από το χρήστη SYKADE Admin   [ ενημερώθηκε 8 Απρ 2013, 7:09 π.μ. ]

Μην πέσετε στην παγίδα του ανταγωνισμού με τις τιμές

Μας «έπιασε» η κρίση, μας φέρνουν Μνημόνια. Είναι πολύ-πολύ δύσκολοι καιροί, που γίνονται ακόμη πιο δύσκολοι για εμάς τους μικροεπιχειρηματίες καταστηματάρχες. Όταν δεν υπάρχει ρευστότητα χρήματος, οι πρώτοι που πλήττονται είναι οι τελευταίοι στην αλυσίδα του λιανικού εμπορίου. Δεν είμαι οικονομολόγος αλλά έχω εμπειρία λιανικού εμπορίου 30 χρόνων. Βλέπουμε όλοι ότι η οικονομική κατάσταση στην Κύπρο οδηγείται σε ακόμη δυσκολότερα μονοπάτια, και εμείς χωρίς να μπορούμε να κάνουμε κάτι, για να αντιστρέψουμε το κλίμα, παραμένουμε ουραγοί και αδρανείς… Ή μήπως όχι;
Υπάρχουν κάποιες εισηγήσεις για μέτρα που θα μπορούσαμε να πάρουμε. Και είναι μέτρα που μπορούμε να εφαρμόσουμε από μόνοι μας, στην επιχείρησή μας, χωρίς βοήθεια άλλων.

Διαλέξτε τους συνεργάτες-προμηθευτές σας και διαπραγματευτείτε μαζί τους καλύτερες πιστώσεις και εκπτώσεις. Δεν χρειάζεται να βάλετε στο κατάστημά σας όλες τις μάρκες και όλα τα προϊόντα

Κατ’ αρχήν, θα πρέπει να πρυτανεύσει η συναδελφική αλληλεγγύη και η συνεργασία, και όχι ο αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ συναδέλφων. Δεν πρέπει να ισχύσει ο κανόνας «ο θάνατός σου η ζωή μου». Γιατί πιστεύω ότι οι πραγματικοί μας αντίπαλοι δεν είναι οι συνάδελφοί μας, αλλά οι άλλοι παίκτες του λιανικού εμπορίου. Αφήστε στην άκρη τους εγωισμούς και τις αντιπαλότητες, και κάντε μια βόλτα και μιλήστε με άλλους συναδέλφους σας στην περιοχή σας, στις γειτονιές σας. Βρείτε τρόπους συνεργασίας και συνεννόησης στις τιμές βασικών προϊόντων. Προσπαθήστε μεταξύ σας να είστε περίπου στις ίδιες τιμές χωρίς να χάνετε το απαραίτητο, για την επιβίωση της επιχείρησής σας, κέρδος. Μην εξευτελίζετε τις τιμές των προϊόντων σας απλά και μόνο για να εξασφαλίσετε πρόσκαιρη ρευστότητα. Επειδή τον επόμενο μήνα, χωρίς το αναγκαίο κέρδος υπό τον προηγούμενο, δεν θα έχετε καθόλου ρευστό για τις αγορές σας. Επίσης ό,τι πέφτει σε τιμή δύσκολα ανεβαίνει. Αν «ρίξεις» την τιμή σήμερα, αύριο θα την «ρίξει» και ο γείτονάς σου και ο άλλος πιο κάτω, ίσως πιο κάτω από εσένα, και εσύ μετά τι; Ακόμα πιο κάτω; Αυτό κάνει τους προμηθευτές μας να τρίβουν τα χέρια τους από ευτυχία. Βλέπετε αυτοί θα πουλάνε ακόμα πιο πολλά και εσείς απλά θα αλλάζετε τα λεφτά σας.

Μην πέσετε στην παγίδα του ανταγωνισμού με τις τιμές. Πρόσκαιρο και καταστροφικό μέτρο.


Σωστή επιλογή προϊόντων
Κάποιος Εβραίος γνωστός λιανοπωλητής στην Αθήνα, στη δεκαετία του ’80, μου είχε πει: «Στις επιχειρήσεις σου να αγοράζεις προϊόντα που θα πουλήσεις οπωσδήποτε αλλά με κέρδος. Διαφορετικά μην τα αγοράσεις καθόλου! Τα πρώτα δύο χρόνια θα κάνεις τζίρο αλλά τον 3ο και τον 4ο θα σε κυνηγούν οι τράπεζες και οι πιστωτές σου!». Από τότε, όταν με επισκέπτεται στο κατάστημά μου οποιοσδήποτε πωλητής, για κάθε προϊόν που μου δείχνει, θυμάμαι τα λόγια του.
Επιλέξετε λοιπόν τα προϊόντα που βάζετε στο κατάστημά σας, ειδικά αυτήν την εποχή. Δεν χρειάζεται να βάλετε όλες τις μάρκες και όλα τα προϊόντα. Για παράδειγμα: Μια εταιρεία με σοκολάτες έχει γύρω στα 25-30 διαφορετικά είδη. Το ένστικτό σας και η εμπειρία σας θα σας οδηγήσουν στην αγορά μόνο 8-10 από αυτά τα είδη. Εσείς θα τα πληρώσετε το πολύ σε 30-45 μέρες. Αν θα βάλετε ένα προϊόν στο ράφι σας για να το πουλήσετε σε 3-4 μήνες, μην το βάλετε καθόλου. Το ίδιο και στα αναψυκτικά. Αν θα βάλετε ένα κιβώτιο με αναψυκτικό, που θα έχετε ίσως και μέχρι τη λήξη του κάποια κομμάτια, καλύτερα αποφύγετέ το.

Διαλέξτε τους συνεργάτες-προμηθευτές σας, πιο επιλεκτικά και διαπραγματευτείτε μαζί τους για καλύτερες πιστώσεις, ή ακόμα και εκπτώσεις. Για οποιαδήποτε έκπτωση που τυχόν κάνουν ειδικά σε εσάς (αν δεν την κάνουν παντού), μην τη δίνετε ολόκληρη στον καταναλωτή. Αυτό είναι ίσως το επιπρόσθετο κέρδος σας που θα σας κρατήσει στην αγορά.
Σε προηγούμενο τεύχος του περιοδικού μας (τεύχος 8), δημοσιεύσαμε κάποιο άρθρο με τα αναγκαία κέρδη ανά κατηγορία προϊόντος που είναι απαραίτητα για την επιβίωση των καταστημάτων μας.
Προσέχετε πολύ τις αγορές σας, να συμβαδίζουν οι υποχρεώσεις σας με τη δυναμική της επιχείρησής σας στην πληρωμή τους. Να είστε όσο το δυνατό φερέγγυοι στις υποχρεώσεις σας προς τους πιστωτές σας, για να έχετε πάντα την απαίτηση να σας τροφοδοτούν σε προϊόντα. Είναι κανόνας να έχει ο πελάτης σας τη δυνατότητα να βρίσκει πάντα σε εσάς αυτό που έμαθε να ψωνίζει.
Αυτά τα λίγα συνάδελφοι, και καλό κουράγιο και υπομονή. Θα την παλέψουμε την κρίση και ίσως τη νικήσουμε.

Ανδρέας Εγγλέζος
Πτυχιούχος ηλεκτρονικός,
Γραμματέας ΣΥΚΑΔΕ

Convenience Νοέμβριος 2012 (Τεύχος 11)

Έξυπνοι τρόποι εξοικονόμησης ρεύματος

αναρτήθηκε στις 8 Απρ 2013, 7:03 π.μ. από το χρήστη SYKADE Admin   [ ενημερώθηκε 8 Απρ 2013, 7:03 π.μ. ]

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Μπήκε για τα καλά το καλοκαίρι και, όπως λένε οι μετεωρολόγοι, προβλέπεται να είναι πολύ καυτό. Αυτό σημαίνει και πολύ «καυτές» τιμές στο ρεύμα. Οι τιμές
είναι ήδη ψηλές, λόγω των γνωστών γεγονότων, οπότε λόγω καλοκαιριού θα πρέπει να προσέξουμε πολύ για να μειώσουμε όσο το δυνατό την κατανάλωση ηλε-
κτρικού ρεύματος.

Σε προηγούμενα τεύχη είχαμε δώσει κάποιες ιδέες για ψυγεία, για ψυγεία ανοικτού τύπου (τοποθετώντας πόρτες) για κλιματιστικά με αεροκουρτίνα κλπ. Σε αυτό
το τεύχος θα προσπαθήσουμε να διατυπώσουμε κάποια απλά αλλά σημαντικά κόλπα για εξοικονόμηση ρεύματος.

1. Μην βάζετε πολλά ψυγεία για παγωτό. Κάντε συμφωνία με τους προμηθευτές και βάλτε σε ένα ψυγείο 2 ή 3 μάρκες με τα είδη που νομίζετε ότι έχουν περισσότερη ζήτηση.

2. Βάλτε τα ψυγεία σας σε σκιά ή μέσα στο κατάστημα (για εξοικονόμηση ρεύματος).

3. Αν έχετε τριφασικό ρεύμα διαμοιράστε τα φορτία σας, ισοζυγισμένα και στις τρεις φάσεις.

4. Αν έχετε κλιματιστικά προσπαθήστε να έχετε όσο το δυνατό περισσότερο κλειστό το κατάστημα για αποφυγή μαζικής απώλειας.

5. Προσπαθήστε να βάλετε όσο το δυνατό πιο κοντά καλώδια στα μηχανήματα γιατί διαφορετικά θα έχετε μεγάλες απώλειες. Εξάλλου ο νόμος επιτρέπει μόνο μέχρι 1,8m και πρέπει να αποφεύγουμε να τυλίγουμε τα καλώδια (σε κουλούρα) γιατί λειτουργούν σαν σπείρες πηνίου με τεράστιες απώλειες.

6. Ποτέ δεν βάζουμε πολύπριζα, για δύο λόγους: α)μεγαλύτερη κατανάλωση (λόγω θερμότητας), β) κίνδυνος πυρκαγιάς από υπερθέρμανση, βραχυκύκλωμα. Ακούμε καθημερινά τόσες πολλές περιπτώσεις πυρκαγιάς λόγω βραχυκυκλώματος οπότε καλύτερα να λαμβάνουμε τα μέτρα μας.

7. Σίγουρα έχετε αρκετά μηχανήματα στο ταμείο σας όπως υπολογιστική, scanner, printer, οθόνη πελατών, κάμερες, UPS, φορτιστές, τροφοδοτικά, τηλέφωνο, routers, μετρητή χαρτονομισμάτων, ίσως στερεοφωνικό για μουσική χώρου κλπ. Όλα αυτά τα μηχανήματα ζεσταίνονται και αν είναι μαζεμένα σε ένα χώρο ή
σε δύο χώρους κινδυνεύουν να υπερθερμανθούν και να προκαλέσουν πυρκαγιά ή βραχυκύκλωμα, εκτός από την πολύ μεγάλη απώλεια ρεύματος λόγω υπερ-
θέρμανσης.

Τι μπορείτε να κάνετε;
α) Φροντίστε πρώτα να είναι σε ανοικτό χώρο και όχικλεισμένα μέσα σε ντουλάπι.
β) Ανοίξτε μια τρύπα στο πλάι του επίπλου περίπου 4’’ (10cm) και τοποθετήστε έναν ανεμιστήρα «κουζίνας» για να διοχετεύει αέρα μέσα στο έπιπλο με τα μηχανήματα. Αυτό το ανεμιστηράκι τροφοδοτήστε το με ρεύμα από ένα χρονοδιακόπτη για να μπορεί να σταματά για κάποιες ώρες το 24ωρο και να μην καεί λόγω συνεχούς λειτουργίας. Ρυθμίστε τον χρονοδιακόπτη να σταματά τον ανεμιστήρα π.χ. 3 ώρες το βράδυ και μία ώρα κάθε 4 ώρες λειτουργίας περίπου. Προστατεύουμε έτσι τον ανεμιστήρα και ταυτόχρονα δροσίζουμε τα μηχανήματά μας.


Η χρήση ανεμιστήρων
με χρονοδιακόπτες προστατεύει
τα μηχανήματα από την υπερθέρμανση και
μειώνει τον κίνδυνο βραχυκυκλώματος

8. Χαμηλώστε όσο το δυνατό την οροφή του καταστήματός σας με ψευδοτάβανο αν είναι δυνατό (οικονομικά) αφήνοντας 5-6 τρύπες για να φεύγει προς τα πάνω ο ζεστός αέρας μετά από τη λειτουργία του κλιματιστικού (ο ζεστός αέρας ανεβαίνει προς τα πάνω). Αν είναι εύκολο τοποθετήστε στα πιο ψηλά σημεία του ταβανιού 2-3 ανεμιστήρες για να διώχνουν τον ζεστό αέρα έξω από το κατάστημα, ανοίγοντας τρύπες 4’’ στον τοίχο όπου θα βρίσκονται οι ανεμιστήρες. Αυ-
τούς μπορούμε να τους θέτουμε σε λειτουργία για μία ώρα κάθε 3-4 ώρες περίπου. Διώχνουμε έτσι τον ζεστό αέρα και δουλεύει ξεκούραστα το κλιματιστικό.

9. Αφήνετε αναμμένα τα πιο αναγκαία φώτα και αποφύγετε τις υπερβολές στα φωτιστικά.

Αυτά τα λίγα συνάδελφοι, καλή εξοικονόμηση και καλό καλοκαίρι.
Ανδρέας Εγγλέζος
Πτυχιούχος ηλεκτρονικός,
Γραμματέας ΣΥΚΑΔΕ

Convenience Ιούλιος 2012 (Τεύχος 10)

Έλεγχος τιμολογίων πρακτορείου Τύπου

αναρτήθηκε στις 8 Απρ 2013, 6:57 π.μ. από το χρήστη SYKADE Admin   [ ενημερώθηκε 8 Απρ 2013, 6:57 π.μ. ]

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Ένα πολύ φλέγον πρόβλημα που έχουμε κάθε εβδομάδα να λύσουμε είναι η τιμολόγηση από το πρακτορείο Τύπου. Όπως θα έχετε παρατηρήσει, εδώ και δύο περίπου χρόνια το πρακτορείο έχει ρυθμίσει τα δελτία επιστροφών και τα τιμολόγια που εκδίδει με τρόπο που να είναι εύκολος ο έλεγχος των διαφόρων εντύπων.
Έτσι λοιπόν έχουμε έξι δελτία επιστροφών για την κάθε εβδομάδα (το Σάββατο δεν έχουμε) και στην επόμενη εβδομάδα (Τετάρτη ή Πέμπτη) παραλαμβάνουμε το τιμολόγιο που αντιστοιχεί σ’ αυτή την περίοδο (επτά προηγούμενες ημέρες, από Δευτέρα μέχρι Κυριακή). Παίρνουμε αυτά τα δελτία επιστροφών και τα βάζουμε δίπλα από το τιμολόγιο, με την ημερολογιακή σειρά. Βλέπουμε τη στήλη ποσότητα επιστροφής και στα δύο έντυπα. Διαπιστώνουμε μ’ αυτό τον τρόπο αν συμφωνούν οι αριθμοί. Εκεί όπου διαφωνούν,έχουμε κάποιο λάθος. Είτε μας έχουν πιστώσει με λιγότερα έντυπα είτε με περισσότερα.

Τι κάνουμε τότε; Παίρνουμε τηλέφωνο στο πρακτορείο και λέμε όλες τις διαφωνίες που υπάρχουν, είτε είναι υπέρ μας είτε εναντίον μας. Βασικός κανόνας εδώ είναι η ειλικρίνεια. Ξέρουμε ότι και στα διάφορα τμήματα του πρακτορείου δουλεύουν άνθρωποι, που μπορεί να κάνουν λάθη. Ας τους πιστώσουμε με καλή πρόθεση και ότι είναι ανθρώπινα τα λάθη και όχι εσκεμμένα.

Σχέση εμπιστοσύνης
Εδώ πρέπει να τονίσουμε πόσο σημαντική είναι η δημιουργία σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ του πελάτη (που είμαστε εμείς) και του προμηθευτή (του πρακτορείου). Συνεπώς όταν μας στέλνουν περισσότερα έντυπα από αυτά που μας χρεώνουν ή ακόμα και αν είναι αχρέωτα, πρέπει να ενημερώνουμε το πρακτορείο. Το ίδιο κι όταν είναι λιγότερα, οπότε θα έχουμε την απαίτηση να διορθώσουν το λάθος.

Προσοχή γιατί κατά καιρούς αυτό μπορεί να συμβαίνει σκόπιμα για να διαπιστώσουν την ειλικρίνειά μας. Δηλαδή μπορεί να στείλουν επίτηδες λανθασμένες ποσότητες εντύπων, κυρίως υπέρ μας, γιανα διαπιστώσουν εάν θα τους το πούμε. Όταν τηλεφωνήσουμε για τυχόν λάθη, τότε στο επόμενο τιμολόγιο θα πρέπει να ελέγξουμε τις πιστώσεις που θα γίνουν. Κερδίστε λοιπόν την εμπιστοσύνη των ανθρώπων του πρακτορείου Τύπου και όλα θα πηγαίνουν καλύτερα. Στο κάτω-κάτω είμαστε συνεργάτες και όχι ανταγωνιστές.






Ένας εύκολος τρόπος επιστροφής
των εντύπων είναι να τα χωρίζετε
σε κατηγορίες και να τοποθετείτε
στο πάνω μέρος την ημερομηνία
παραλαβής τους







Αποφυγή λαθών
Αγαπητοί συνάδελφοι, είναι πολύ βασικό να έχουμε έναν εύκολο, σίγουρο και με όσο το δυνατό μικρότερο κίνδυνο λαθών, τρόπο επιστροφών των εντύπων
μας. Πρώτα-πρώτα θα πρέπει να φροντίσουμε να τοποθετούμε τα έντυπα χωρισμένα σε διάφορες ομάδες –κοσμικά, τεχνικά, παιδικά, κυπριακά, ξένα (με χρωματιστές ετικέτες), για το σπίτι, το αυτοκίνητο κτλ ώστε να μην προκαλείται σύγχυση. Φροντίζουμε, επίσης, να πάρουμε μια μηχανή τιμών με διπλή σήμανση. Στο πάνω μέρος βάζουμε την ημερομηνία παραλαβής και στο κάτω την τιμή. Έτσι όταν κάνουμε επιστροφή ψάχνουμε ανάλογα με το έντυπο στο χώρο που πρέπει να είναι τοποθετημένο και βλέποντας την ημερομηνία παραλαβής μπορούμε πολύ εύκολα να βρούμε αυτά που μας ζητά το πρακτορείο. Είναι ένας πολύ απλός και εύκολος τρόπος επιστροφών με τις λιγότερες δυνατές απώλειες. Δοκιμάστε το!

Tips για αύξηση καθαρού κέρδους


  • Εάν οι ετήσιες εισπράξεις ενός καταστήματος διαρκούς εξυπηρέτησης φθάνουν τις €511.000, με τις οποίες σύμφωνα με προηγούμενό μας άρθρο (Τεύχος 8-Έλεγχος τιμών για διασφάλιση της βιωσιμότητας των επιχειρήσεων), η ζημιά ήταν μηδενική και πληρώνονταν όλα τα πάγια έξοδα της επιχείρησης, προσθέτοντας επιπλέον κέρδος 5% στην Δ κατηγορία προϊόντων (η κατηγορία με κέρδος πάνω από 30%), η οποία αντιστοιχεί στο 14% του τζίρου, η επιχείρηση θα έχει αύξηση του καθαρού της κέρδους €3.577.
  • Σε εισπράξεις €511.000 περίπου οι €350.000 αφορούν προϊόντα με 15% ΦΠΑ. Με την αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ σε 17% από την 1η Μαρτίου, η αύξηση που πρέπει να επιβληθεί στην τελική τιμή των προϊόντων δεν είναι 2% αλλά 1,71%.Εάν η αύξηση ήταν 2% το κέρδος θ’ αυξανόταν ετησίως περίπου κατά €1.050.
Ανδρέας Εγγλέζος
Πτυχιούχος ηλεκτρονικός
Γραμματέας ΣΥΚΑΔΕ

Convenience Μάρτιος 2012 (Τεύχος 9)

Συστήματα παρακολούθησης και συναγερμού

αναρτήθηκε στις 8 Απρ 2013, 6:39 π.μ. από το χρήστη SYKADE Admin   [ ενημερώθηκε 8 Απρ 2013, 6:39 π.μ. ]

Aγαπητοί συνάδελφοι,

Συνεχίζουμε σ’ αυτό το τεύχος με το πολύ καυτό θέμα της ασφάλειας των καταστημάτων μας και την εγκατάσταση συστημάτων παρακολούθησης και συναγερμού. Θα ασχοληθούμε κυρίως με κάποια μυστικά που είναι πολύ ουσιώδη και απαραίτητα για την αποτελεσματικότητα των συστημάτων αυτών. Δεν αρ-
κεί να τοποθετήσουμε συστήματα παρακολούθησης και συναγερμού και να πιστεύουμε ότι όλα θα λειτουργούν άψογα. Πρέπει να προσέξουμε κάποια πολύ βασικά σημεία τα οποία οι τεχνικοί που ασχολούνται με την εγκατάσταση των συστημάτων αγνοούν είτε γιατί τα υποτιμούν, είτε γιατί δεν τα γνωρίζουν.

Συστήματα συναγερμού

Υπάρχουν αρκετά είδη συστημάτων συναγερμού.Μπορούμε να καλύψουμε το χώρο μας με ανιχνευτές κίνησης, με μαγνητικές επαφές για πόρτες και παράθυρα (ασύρματες ή με καλώδια), ανιχνευτές δόνησης για σταθερές τζαμαρίες, ανιχνευτές πίεσης, δέσμες φωτός, laser κλπ. Όλοι οι ανιχνευτές ενώνονται με την κεντρική μονάδα ελέγχου (ΚΜΕ). Η ΚΜΕ θα πρέπει να έχει ανεξάρτητη πηγή ενέργειας (μπαταρία) την οποία να ελέγχουμε τακτικά, κάθε 3-4 μήνες. Το ίδιο συχνά
ελέγχουμε τις μπαταρίες στους ασύρματους ανιχνευτές. Καλό θα ήταν να έχουμε και 2η μπαταρία (π.χ. ένα UPS). Ενώνουμε το σύστημα με ένα ασύρματο τηλέφωνο (GSM) από το οποίο μπορούμε να παίρνουμε ειδοποιήσεις στο δικό μας κινητό, για όλες τις αλλαγές που θα συμβαίνουν στο κατάστημά μας. Δηλαδή μπορεί να μας ειδοποιεί για το πότε ανοίγει ή κλείνει το κατάστημα και από ποιο εξουσιοδοτημένο άτομο, αν έχει σημειωθεί διακοπή ρεύματος κ.ά. Έξω θα πρέπει να υπάρχει σειρήνα με δική της αυτόνομη μπαταρία ίσως και δυο σειρήνες ή ακόμα και μια τρίτη εικονική (ψεύτικη). Στη συνέχεια θα πρέπει να προβούμε στις εξής ενέργειες:

Πρώτο, κάνουμε πραγματική δοκιμή λειτουργίας του συναγερμού με την ολοκλήρωση της τοποθέτησης.
Δεύτερο, ελέγχουμε κάθε 2-3 μήνες εάν λειτουργεί σωστά το σύστημα.
Τρίτο, ελέγχουμε τις μπαταρίες των συσκευών κάθε 2-3 μήνες.

Συστήματα παρακολούθησης κλειστού κυκλώματος
Αφού επιλέξουμε την κεντρική μονάδα, όπου θα καταγράφονται όλοι οι χώροι από τις κάμερες, είτε αυτή είναι ένας υπολογιστής, είτε ένα DVR εγγραφέας, τοποθετούμε μέσα και έξω από το κατάστημα τις κάμερες, προσέχοντας να καλύψουμε όσο το δυνατό καλύτερα το χώρο. Υπάρχουν τέσσερις κύριοι λόγοι για να βάλουμε σύστημα παρακολούθησης:

1) Να παρακολουθούμε ζωντανά ή αργότερα με την ησυχία μας το κατάστημα για περιπτώσεις κλοπών από πελάτες ή άλλους.
2) Να ελέγχουμε αν ο υπάλληλός μας στο ταμείο «κτυπά» σωστά στην ταμειακή, ή αν η συμπεριφορά του με τους πελάτες μας είναι η ενδεικνυόμενη.
3) Να ξέρουμε ποιοι πέρασαν έξω από το κατάστημά μας, τι ώρα και τι έκαναν. Βλέπουμε για παράδειγμα τι ώρα ήλθαν από το πρακτορείο Τύπου και αν πήραν όλες τις επιστροφές μας.
4) Αν έχουμε υποστεί διάρρηξη και για κάποιο λόγο δεν σήμανε ο συναγερμός, να μπορέσουμε να δούμε τι έγινε στο κατάστημά μας και τι ώρα.

Μην χρησιμοποιείτε ασύρματες κάμερες γιατί μπορεί επιτήδειοι να υποκλέψουν τις εικόνες ή ακόμα και να τις «τυφλώσουν» με τη χρήση διαφόρων μηχανημάτων

Τι πρέπει να προσέξουμε:
• Βάζουμε υπολογιστή ή DVR με δίσκο μεγάλης χωρητικότητας τουλάχιστον 500GB, για να γράφει πιο πολλές μέρες. Οπωσδήποτε επιλέγουμε να γράφουμε τα πιο πολλά καρέ, τουλάχιστον πάνω από 15 καρέ/sec, για να μην χάνουμε σκηνές.
• Βάζουμε UPS (μπαταρία) στο σύστημα και στην τροφοδοσία των καμερών για να καταγράφει ακόμα και όταν έχουμε διακοπή ρεύματος. Για μεγαλύτερη ασφάλεια βάζουμε διπλά UPS.
• Αποφεύγουμε να χρησιμοποιήσουμε ασύρματες κάμερες γιατί μπορεί κάποιοι να υποκλέψουν τις εικόνες, ή ακόμα και να τις «τυφλώσουν» με διάφορα μηχανήματα, ή να τις αχρηστέψουν.
• Αφήνουμε αναμμένα φώτα τη νύχτα στο ταμείο και στον εξωτερικό χώρο, πρώτο για να εκφοβίζουμε επίδοξους διαρρήκτες και δεύτερο για να μπορούμε να τους καταγράφουμε. Επειδή μπορεί να προκαλέσουν διακοπή ρεύματος,θα έχουμε φροντίσει να βάλουμε πάνω από το ταμείο και τον εξωτερικό χώρο φωτισμό έκτα-
κτης ανάγκης.
• Βάζουμε πάνω και πίσω από το ταμείο και στον εξωτερικό χώρο κάμερες υψηλής ευκρίνειας, για να έχουμε δυνατότητα καλύτερης παρακολούθησης και καταγραφής.
• Συνδέουμε το σύστημα μέσω internet με τον υπολογιστή που έχουμε στο σπίτι ή στο γραφείο (προτιμούμε άλλο χώρο από αυτόν του καταστήματος) και έτσι μπορούμε να παρακολουθούμε από εκεί το κατάστημα αλλά και να καταγράφουμε όλες τις κινήσεις. Αν κάτι πάει στραβά με τον υπολογιστή του καταστήματος έχουμε τα στοιχεία στον εφεδρικό υπολογιστή.
• Τοποθετούμε όσες κάμερες χρειάζονται για να καλύψουμε το χώρο μας μέσα και έξω, αλλά βάζουμε και κάποιες εικονικές που μοιάζουν σαν αληθινές.
• Δεν βάζουμε ποτέ σε οθόνη ορατή στους πελάτες όλες τις κάμερες που έχουμε, γιατί έτσι δείχνουμε τα τυχόν «νεκρά» σημεία, δηλαδή μέρη που δεν καλύπτονται από τις κάμερες. Οπωσδήποτε δεν αφήνουμε πρόσβαση στις κάμερες του ταμείου στο προσωπικό.
• Βάζουμε στην είσοδο επιγραφή ότι ο χώρος καλύπτεται από κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης.

Προσοχή: Μην τοποθετήσετε ποτέ και για κανένα λόγο κάμερες στις τουαλέτες, ή σε χώρους ιδιωτικής πρόσβασης. Απαγορεύεται! Συμβουλή μας είναι να συνδυάσετε συστήματα συναγερμού και συστήματα παρακολούθησης, αλλά και πάλι φροντίστε να κλειδώνετε πολύ καλά το κατάστημά σας και να το αφήνετε κάπως φωτισμένο. Έτσι δεν προκαλείτε τους επίδοξους διαρρήκτες.

Ανδρέας Εγγλέζος
Πτυχιούχος ηλεκτρονικός,
Γραμματέας ΣΥ.ΚΑ.Δ.Ε.

Από το τεύχος Νοεμβρίου  2011 του Convenience

Μέτρα εξοικονόμησης ηλεκτρικού ρεύματος από τη χρήση ψυγείων ανοιχτού τύπου

αναρτήθηκε στις 8 Απρ 2013, 6:16 π.μ. από το χρήστη SYKADE Admin   [ ενημερώθηκε 8 Απρ 2013, 6:47 π.μ. ]

Θέμα μας αυτήν τη φορά είναι τα ψυγεία ανοιχτού τύπου που είναι τόσο της μόδας, λόγω της όμορφης παρουσίασης των προϊόντων, αλλά και της εξοικονόμησης χώρου.

Τα ψυγεία αυτά λειτουργούν με τριφασικό ρεύμα και έτσι πετυχαίνουμε ισομερή κατανομή κατανάλωσης ρεύματος στις τρεις φάσεις, άρα έχουμε τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση όσον αφορά τον ισολογισμό φάσεων (balance). Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι έχουμε επαρκή χώρο στο κατάστημά μας και αποφασίζουμε να βάλουμε ψυγείο περίπου έξι μέτρων.

Συμβουλή 1: Μην βάλετε ψυγείο με μία μηχανή, αλλά με δύο. Πρώτος λόγος είναι για να δουλεύουν πιο ξεκούραστα οι μηχανές, γεγονός που συνεπάγεται λιγότερη κατανάλωση, και δεύτερος λόγος η ασφάλεια. Εάν τύχει να χαλάσει η μια μηχανή, μπορείτε να συντηρήσετε κάποια ευπαθή προϊόντα μετακινώντας τα στην πλευρά του ψυγείου, όπου η μηχανή δουλεύει. Οπωσδήποτε θα πρέπει ο τεχνικός που θα τοποθετήσει το ψυγείο να κάνει σωστές και μελετημένες ρυθμίσεις στις θερμοκρασίες λειτουργίας των δύο μηχανών, ισοζυγίζοντας τις ώρες λειτουργίας τους. Αυτό μπορεί να γίνει με συνεχόμενες μετρήσεις θερμοκρασίας και χρονομετρήσεις λειτουργίας των μηχανών για 2-3 συνεχόμενες μέρες.

Συμβουλή 2: Τοποθετούμε τις μηχανές έξω από το κατάστημα και γλιτώνουμε τη θερμότητα που προκαλούν εντός του εσωτερικού χώρου.

Συμβουλή 3: Πριν προχωρήσετε στην αγορά, μελετήστε καλά τις προδιαγραφές των μηχανών, κοιτάζοντας κυρίως την εγγύηση και μετά την κατανάλωση ρεύματος. Μέχρι εδώ όλα καλά και άγια! Με τις επιλογές μας κάναμε πιο όμορφο και σύγχρονο το κατάστημά μας και επιτύχαμε την εξοικονόμηση ρεύματος που επιδιώκαμε. Έλα, όμως, που ο στόχος της εξοικονόμησης δεν επιτεύχθηκε! Εδώ είναι η μεγάλη παραπλάνηση. Προηγουμένως είχαμε 4, 5 ή ακόμα και 6 ψυγεία που, όταν δούλευαν, ζεσταινόταν το κατάστημά μας από τις μηχανές τους, αλλά είχαν πόρτες. Και οι πόρτες διατηρούσαν τη θερμοκρασία μέσα στο ψυγείο με μόνη απώλεια θερμοκρασίας όταν κάποιος το άνοιγε.






Μείωση του λογαριασμού ρεύματος μέχρι και
30% μπορείτε να πετύχετε με την τοποθέτηση
συρτών πόρτων στα ψυγεία ανοικτού τύπου





Διατήρηση θερμοκρασίας
Τα ψυγεία ανοιχτού τύπου έχουν τη λεγόμενη αεροκουρτίνα, με τη βοήθεια της οποίας γίνεται προσπάθεια να διατηρηθεί η θερμοκρασία που δημιουργούν οι μηχανές τους. Αυτή η αεροκουρτίνα, όσο δυνατή και αν είναι, δεν είναι αρκετά αξιόπιστη. Τοποθετήσαμε, λοιπόν, με τη βοήθεια κάποιου καλού τεχνίτη-αλουμινιτζή, έξι συρτές πόρτες, με διπλό γυαλί laminate (ειδικό θερμομονωτικό και άθραυστο) και ξεκινήσαμε τις μετρήσεις μας. Για μια βδομάδα με τις πόρτες πάνω στο ψυγείο και σε συνθήκες λειτουργίας του καταστήματος, δηλαδή με τους πελάτες και τους διάφορους τροφοδότες να παίρνουν ή να τοποθετούν προϊόντα στο ψυγείο, ανοιγοκλείνοντας τις πόρτες όποτε χρειαζόταν, κάναμε καταγραφή τις ώρες που δούλευαν οι μηχανές του ψυγείου. Βρήκαμε ότι για επτά μέρες, από τις 7π.μ. μέχρι τις 12μ.μ., οι δύο μηχανές δούλεψαν συνολικά 60 ώρες (προσθέσαμε τις ώρες λειτουργίας και των δύο μηχανών). Την επόμενη βδομάδα, αφαιρέσαμε εντελώς τις πόρτες και κάναμε τις ίδιες μετρήσεις, με τις ίδιες συνθήκες λειτουργίας του καταστήματος. Αποτέλεσμα: Οι δύο μηχανές δούλεψαν συνολικά 86 ώρες στις επτά μέρες.

Συμπέρασμα: Είχαμε εξοικονόμηση της τάξης του 30% με τις πόρτες τοποθετημένες. Δηλαδή για το δίμηνο –με τιμές Απριλίου– θα είχαμε κατανάλωση ρεύματος αξίας €775 χωρίς τις πόρτες και €540 με τις πόρτες. Έτσι, καταλήγουμε στη:

Συμβουλή 4: Τοποθετήστε συρτές πόρτες στα ψυγεία ανοιχτού τύπου.Συνεχίζουμε με την εξοικονόμηση ρεύματος και έχουμε ακόμα κάποια μικρά μυστικά. Στα  διάφορα ψυγεία που έχουμε, είτε συντήρησης είτε κατάψυξης, προσέχουμε οκτώ σημεία που έχουν να κάνουν με τον τρόπο που τα ενώνουμε με την πρίζα:

1ο: Το καλώδιο να είναι ακριβώς όσο απέχει το ψυγείο από την πρίζα και αν είναι δυνατόν να είναι μικρότερο από 1,8 μέτρα.
2ο: Δεν παίρνουμε ποτέ ρεύμα από πολύπριζο. Υπάρχει κίνδυνος λόγω χαλάρωσης ή υπερθέρμανσης να προκληθεί πυρκαγιά, ή στην καλύτερη περίπτωση, να καεί η ασφάλεια της πρίζας.
3ο: Αν είναι μεγάλο το καλώδιο, ΠΟΤΕ μην το τυλίγετε σε κύκλους σπείρες, γιατί αυτές (οι σπείρες) λειτουργούν σαν πηνία (ηλεκτρομαγνήτες) με αποτέλεσμα να έχουμε μέχρι και 40% περισσότερη κατανάλωση στο κάθε ψυγείο.
4ο: Προσέχουμε τις πόρτες να είναι πάντα κλειστές.
5ο: Τοποθετούμε τα ψυγεία σε στεγασμένο και σκιερό χώρο ή στην ιδανική περίπτωση σε κλιματιζόμενο χώρο.
6ο: Αν έχουμε τριφασικό ρεύμα, με τη βοήθεια του ηλεκτρολόγου μας, διαχωρίζουμε και κατανέμουμε τα ψυγεία μας ισοδύναμα στις τρεις φάσεις, ανάλογα με το φορτίο του κάθε ψυγείου.
7ο: Ρυθμίζουμε τους θερμοστάτες των ψυγείων στις επιτρεπόμενες από το Nόμο θερμοκρασίες, και ποτέ πιο κάτω, σε απόλυτους αριθμούς. Οι θερμοκρασίες αυτές είναι:
α. Για ψυγεία συντήρησης με τρόφιμα από 2οC-7οC
β. Για ψυγεία κατάψυξης (παγωτών) από -15οC.
8ο: Μειώστε όσο το δυνατόν τον αριθμό των ψυγείων σας.
Αν ακολουθήσετε τις πιο πάνω συμβουλές, τότε μπορείτε να εξοικονομήσετε μέχρι και 25%-35% κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος.

Ανδρέας Εγγλέζος
(Πτυχιούχος ηλεκτρονικός, Γραμματέας ΣΥ.ΚΑ.Δ.Ε.)

Convenience Σεπτέμβριος 2011 (Τεύχος 7)

Η κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος από τα ψυγεία των παγωτών

αναρτήθηκε στις 8 Απρ 2013, 6:03 π.μ. από το χρήστη SYKADE Admin   [ ενημερώθηκε 8 Απρ 2013, 6:03 π.μ. ]

Μπαίνουμε στη καλοκαιρινή περίοδο και λογικό είναι να προμηθευτείτε με ψυγεία παγωτών, όσοι δεν είχατε το χειμώνα, ή να τα αυξήσετε όσοι είχατε. Όπως
γνωρίζετε οι εταιρείες μας παραχωρούν τα ψυγεία (εκτός από κάποιους συνάδελφους που διαθέτουν τα δικά τους) και μας παραχωρούν κάποιο ποσοστό προμήθειας πάνω στις προτεινόμενες τιμές λιανικής πώλησης των παγωτών. Το ύψος της προμήθειας ενδέχεται να έχει κάποια μικρή διαφορά από εταιρεία σε εταιρεία και ίσως κάποιοι συνάδελφοι να παίρνουν και ένα επιπλέον ποσοστό επί των πωλήσεων τους στο τέλος της καλοκαιρινής περιόδου.

Πόσα παγωτά πρέπει να πωλήσετε το καλοκαίρι για να σας συμφέρει

Πρέπει να γνωρίζετε ότι τα ψυγεία παγωτών έχουν μεγάλη κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος και κατ’ επέκταση μεγάλο κόστος λειτουργίας.Έχει καταμετρηθεί η κατανάλωση ενός καταψύκτη μήκους περίπου 1.8 μέτρα, με την γυάλινη πόρτα από πάνω και βρέθηκε ότι έχει κόστος λειτουργίας με χρεώσεις της Α.Η.Κ. Μαρτίου 2011, γύρω στα €85.00 το μήνα, εάν το ψυγείο βρίσκεται σε εσωτερικό και κλιματιζόμενο χώρο, ενώ σε εξωτερικό σκιασμένο χώρο σε θερμοκρασίες γύρω στους 34οC γύρω στα €120.00 το μήνα. Εάν υπολογίσουμε ότι το κέρδος στο παγωτό ανέρχεται στο 25% πάνω στη χοντρική τιμή και το κόστος λειτουργίας του ψυγείου στα €100.00 το μήνα (κατά μέσο όρο), τότε θα πρέπει να πωλήσετε παγωτά αξίας €400.00 μόνο για να καλύψετε τα έξοδα λειτουργίας του ψυγείου. 

Κάντε λοιπόν τους υπολογισμούς σας και δείτε αν σας συμφέρει να έχετε αυτό το προϊόν. Δηλαδή αν υποθέσουμε ότι βάζετε ένα ψυγείο παγωτού για 6 μήνες τότε για να μην ζημιώσετε από το παγωτό πουλώντας το μόνο με 25% κέρδους θα πρέπει να κάνετε πωλήσεις γύρω στις €3,000.00 για κάθε ψυγείο.




Συμπέρασμα:
• Είτε αυξάνετε τις τιμές πώλησης των παγωτών.
• Είτε διεκδικείτε αυξημένη προμήθεια.
• Είτε βάζετε σε λιγότερα ψυγεία περισσότερες μάρκες με επιλογή
των ειδών παγωτού.
• Είτε… αλλάζετε επάγγελμα!

Ανδρέας Εγγλέζος
(Πτυχιούχος ηλεκτρονικός, Γραμματέας ΣΥ.ΚΑ.Δ.Ε.)

Από το τεύχος Απριλίου 2011 του Convenience

1-6 of 6